10/28/2008

Måndagens kurser /My classes Monday Oct 27th






Första natten blev det inte många timmars sömn för mig, så jag var rejält trött när jag kom till in kurs. Men det var en mycket trevlig kurs, där vi skulle sy väskor av tyvek, ett förpackningsmaterial, som bl.a används till kuvert.



Lärare var Tricia Spitzmueller och hon var verkligen en vitaminspruta.

Kvällskursen var däremot en bedövare. Jag hade verkligen svårt att hålla mig entusiastisk och dessutom med en trilskande vidunder till maskin, Pfaffs stora nya.På kursen sydde vi inte alls det som fanns på informationen och raka linjer är inte alls min ide.
My first class at Monday was a hit. Tricia Spitzmueller was very fun and she is a very good teacher. My purse is of course not done, but this will not be an UFO.
The evening class was not in my style, I don´t like to sew straight lines and it didn´t correspond to the information of the class.

4 kommentarer:

  1. Anonym28.10.08

    Skoj att få föja Dig på färden!
    kram Monica

    SvaraRadera
  2. dET ER SPÆNDENDE AT HØRE OM DIN TUR TIL HOUSTON.
    Hvis du har tid og finder min Abstract Fantasy " quilt, så tag gerne et foto så jeg kan se hvor den hænger, nej jeg ved godt at du har meget andet at gøre derovre :-)
    Tak fordi du fortæller om din tur

    SvaraRadera
  3. Anonym29.10.08

    Hei Britt-Inger.
    Vet du, idag våknet jeg til snø!!!
    Håper du har det kjempefint!!!
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  4. Anonym29.10.08

    Hej Britt-Inger!!
    Så kul och bra det är medd din blogga, så vi andra kan få följa med i vad du gör "over there".
    Läser med spänning om dina kurser.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera