10/14/2011

Henrietta på väg / Henrietta Whiskers


Trots en förfärlig hosta har jag ändå tillbringat några timmar vid symaskinen. Jag har sytt ihop blocken, sytt på de innersta bårderna. Syabstinensen är mycket stark.
Det behövs mycket pressande innan jag fortsätter, men tyckte ändå det var kul att visa hur det artar sig.
Den yttersta bården, som enligt mönstret skulle sys av ett tyg, kommer jag att sy av resterna på den FQ bunten, som jag i huvudsak använt. Sedan kommer kråkorna att flyga lite här och där.
Quilten har så här långt varit jättekul att sy.
I have put all the blocks together and completed with the innerborders. The remaining outer border will be pieced from the left overs of the FQ bundle that I have used in the quilt top.

6 kommentarer:

  1. Den kommer att bli jättefin.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Anonym15.10.11

    Very nice Britt-Inger! I still have the last two blocks to do, but I have the first two rows together. It sure is fun to do!

    Glad you're healing nicely! That's very good news!

    Marilyn

    SvaraRadera
  3. Du är flitig med ditt projekt. Krya nu på dig. Tips: Ingefärathe´är toppen mot hostan...samt en sked honung gör susen!

    SvaraRadera
  4. Den blir verkligen fin. Annika

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blir!
    jag måste nog ta mig i kragen och börja på mitt snart.
    Idag har jag besökt textilmässan i Malmö. Inte stor men det fanns mycket fint att titta på.

    SvaraRadera