11/15/2010

En ny väska/ A new purse



I går roade jag mig med att sy en ny väska. Jag har länge velat göra något av en liten bit handtryckt tyg med design av Stig Lindberg och hittade ett mönster på Etsy på en messenger bag som inte tog för mycket av mitt dyrbara tyg. Det är bara klaffen som är sydd i designtyget, resten av väskan är sytt i möbeltyg förutom fodret som är ett prickigt Kaffe Fasset tyg.


Keyka Lou säljer sina mönster som pdf filer på Etsy och mönstret var verkligen fantastiskt bra och lätt att följa med bra instruktioner och förklarande bilder. Dessutom är det ett billigt sätt att köpa mönster, bara ladda ner i datorn, inga portokostnader. Väskan har många fickor, sidfickor, ficka under locket och på baksidan av väskan och dessutom några fickor inuti.

Mönstret kan verkligen rekommenderas.


Här är adressen till hennes hemsida http://www.keykaloupatterns.com/.


I have sewn a new purse a Messenger bag from a pattern that I have bought at Etsy from a very clever designer http://www.keykaloupatterns.com/

The instructions in the pattern were very easy to follow including instructive pictures. I have used a design fabric from a Swedish designer for the flap and upholstry fabric for the rest of the bag. I´m very satisfied with the result and the bag has several pockets. I should definitely test more of her patterns.



6 kommentarer:

  1. Anonym15.11.10

    Ser jättefin ut! Underbart att sy saker av "gamla" designtyger. Det gillar jag mycket även om det ibland tar emot att klippa i dem.

    SvaraRadera
  2. Din väska blev helt underbar. Vilket fantastiskt tyg du har på klaffen. Så snyggt! Jag förstår att det tog emot att skära idet.

    SvaraRadera
  3. Anonym15.11.10

    Mysig. Ser på hennes sida att där finns en del intressant. Annika K

    SvaraRadera
  4. Vilket fint sätt att använda det läckra tyget! Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  5. Monica O15.11.10

    Snygg!!! Vilka härliga färger !

    SvaraRadera
  6. Härligt jobbat.. jättesnygg.. och jag håller med om hennes mönster.. superbra!! :o))

    SvaraRadera