11/17/2010

Elefantmamma Rose/ Mother Elephant Rose


I går kväll var jag på kurs då vi sydde elefanter och giraffer. På vår utställning hade vi en hel hjord med elefanter och en stor flock giraffer. För min del blev det en elefant mamma och snart kommer hon att föda en liten babyelefant. Elefanten var rolig, men lite knepig att sätta ihop. Jag valde att sy min i Kaffe Fasset tyger och visst blev hon fin. Som stoppning hade jag köpt en Ikeakudde i polyester och allt gick åt.
I was at a class were we were taught to make fabric elephants. We used an old Danish pattern more than twenty years old, that the teacher in her seventies has used when she made toys to her children. Mother Rose is pregnant and soon she will give birth to a baby elephant. As stuffing I used the filling from a polyester pillow from Ikea , a very cheap and good stuffing.

3 kommentarer:

  1. Anonym17.11.10

    Hon var ju jättesöt! kram Gunilla W

    SvaraRadera
  2. Din elefantmamma är jättesöt.

    SvaraRadera
  3. Anonym17.11.10

    Vilken söt elefantmamma.Annika K

    SvaraRadera