2/27/2019

Moden japansk rispåse Modern japaner Rice Pouch

För några veckor sedan var jag på en utställning på Hemslöjden i Landskrona och blev inspirerad att sy den japanska tekniken boro.
För en drygt en vecka sedan såg jag en bild på en japansk rispåse som Jo Avery från My Bear Paw i från Storbritannien hade sytt där Jo hade använt boro tekniken.
Mönstret till rispåsen hade hon köpt av Karen Stevens på Etsy HÄR
Jag köpte mönstret för några dagar sedan och plockade fram några restbitar, gjorde en fågelapplikation på en bit linnetyg och hade så kul med konstruktionen.

I was inspired of the Japanese technique Boro Boro from an exhibition in Landskrona where a Japanese fabric artist  Takao showed how he mended his clothes with small fabric pieces mended in Boro And a week ago I saw on Instagram a picture from Jo Avery, where she has used some of the Boro technique on a modern Japanese rice pouch. I have bought the pattern for the pouch HERE

Takao´s shorts



I have used linen for the piece with the appliqué
Här ytterligare bilder från min påse


Naturligtvis har jag använt tyg från Kaffe Fasset . The quilt fabric is from Kaffe Fasset design

Här är några närbilder på lapparna. Some close pictures from the pieces with Boro

Det blev en stor påse, där man kan få plats med mycket garn eller annat bra att ha. Jag kommer snart att sy en mindre, för det var hur kul som helst.

This pouch is quite big, but I will soon start a smaller one, because I surely enjoyed the process.

Vårhälsningar från Malmö
Britt-Inger

4 kommentarer:

  1. Så fin den blev. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Så läcker!! Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Just found your blog--I love the boro patching and the bag is lovely--hugs, Julierose

    SvaraRadera