11/08/2013

Min egen syväska / My very own sewing purse

Nu har jag sytt den tredje syväskan efter det mönster som jag gjorde till Butiken Annalundas syevent för snart en månad sedan. Denna gång har jag anpassat mönstret till tyget, som bestod av kvadrater med de sötaste motiv jag sett på länge. Väskan är lite större än originalet, men med lite matematik, var det lätt att ändra. Tyget är helt nytt, jättebra kraftig kvalitet och heter Hello Tokyo.
Tyget har jag köpt på Etsy, butiken där jag kompletterade mina Tula Pink tyger, hade detta också, och jag kände att jag måste ha några bitar av detta.
Denna väska ska jag behålla, de två föregående skall jag ge bort. Man får anamma barnet i sig, för visst skulle det lika bra passa en liten flicka.

My third sewing purse is now completed and this will be mine to keep and use of course. The two before have been gifts. I fell in love with the fabric Hello Tokyo, which I have found  on Etsy when I bought some more fabric to my Tula Pink Sampler. Don´t´you think it is a wonderful fabric and the purse came out so cute.

Ha en trevlig helg. Jag skall ut i dag efter en sträng förkylning som hållit mig inomhus i två veckor och i morgon är det träff med Öresundsquiltarna.

Have a great weekend which I am hoping to have. Tomorrow I will go to our monthly meeting at our local quilt guild Öresundsquiltarna.





8 kommentarer:

  1. Så söt den blev!

    SvaraRadera
  2. Flott syveske. Den er glad i fargene, likedan som du. :...)
    Ses i morgen.

    SvaraRadera
  3. Förstår att du inte kunde motstå tygerna, de är förtjusande och så passande till väskan det blev! Syns imorgon då kanske du har med dig dessa till Visa och Berätta! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken söt liten väska. Dejlige stoffer, som dansken säger. Vi ses i morgon.

    SvaraRadera
  5. Vilket läckert tyg, väskan blev jättefin.

    SvaraRadera
  6. Din syväska ser riktigt trevlig ut. Och tygerna, Så söta:)
    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  7. The fabric is so cute and looks beautiful on that bag!

    SvaraRadera