11/04/2012

Greta har fått en kompis/ Greta´s new friend

Kommer ni ihåg Greta? Do you remember Greta?

Greta


Gretas kompis heter Britta och hon är bara så söt i sin lilla kolt med elefanter och randiga strumpor.
Nu väntar hon på sin nya klänning. Jag fick också sytt färdigt en liten  japansk påse efter ett mönster som Namie hos Quiltameva har gjort.
Britta is the name of Greta´s new friend. Don´t you think she is the cutest thing with her frock with elephants? She is waiting for  a new dress. The small purse is from Namie from the local quilt shop here in Malmö.


Britta
Don´t forget the new blog hop beginning tomorrow!!!

4 kommentarer:

  1. Det var då för väl att Greta fått en kompis.
    Brittas lilla japanska påse är jättesöt! Men nu måste väl Greta också få en sådan fin påse?
    kram

    SvaraRadera
  2. Du, den påsen som ligger bredvid Britta; en sådan japansk påse sydde jag förra helgen. Men jag använde mig av höstinspirerade tyger. Kul att se hur den kan se ut i andra tyger, tycker jag. Om Du har intresse av det, kan Du ju kika på min bild av min japanska påse.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Hi!! She is adorable!!! Love the fabric and colors too!!!!

    SvaraRadera
  4. great idea and what a wonderful gift idea...LOVE IT

    SvaraRadera