6/13/2011

Inte sy Not sewing


Jag har fått syförbud från sjukgymnasten. Det känns hårt. Dessutom måste jag hålla upp med stickningen, så det får bli virkning i stället. Eftersom det är vänster arm som jag har ont i kan jag nog virka. Jag inhandlade i fredags material hos Fröken Garn till en virkad kofta i härligt limegrönt garn, som är en blandning av lin och bomull.Garnet heter Allino och kommer från en dansk garnagentur.Koftan virkas uppifrån och ner och det är ett trevligt mönster att virka efter.

Virkat har jag inte gjort på många år, men det var kul att börja med det igen. Men jag skall förbereda några arbeten för handsömnad. Snart kan jag nog börja sy på maskin igen och pyssla lite mer med att föra över filer till min nya Mac.

As I can´t sew on my machine I have bought yarn for a crocheted jacket in lime green. It´s several years ago since I last crocheted. The pattern for the jacket was fun to use and I hope my neck will take this type of work without aching to much.

1 kommentar:

  1. Var rädd om din nacke!Fast jag vet att det är svårt att hålla händerna i stillhet:-))
    Kram Gudrun

    SvaraRadera