3/03/2011

Arbetar med Shabby Chic/ Working with Shabby Chic


Nu hålller jag på med att få färdigt ett UFO, min shabby chic quilt som jag startade på före jul.

Inget gammalt UFO, jag har andra som är betydligt äldre, men denna vill jag ha färdigt snart.

Jag har quiltat den och håller på med att sy på bindingen för hand. Sedan kommer det mycket skojiga att pynta quilten med jojos, pärlor, band och vackra knappar. Spetsar och foton finns redan ditsydda. Det kommer att bli en ljuvlig quilt, tyget har en sidenliknande känsla, men så är det också tyger från japanska Lecien, vars tyger har en superkvalitet.
I have quilted my shabby chic quilt with vintage pictures of cute ladies. The quilt is made in a wonderful fabric with a silky touch and it´s from a Japan brand Lecien with very high quality.
I have the funny work left with embellishing the quilt with yoyos, beads and pearls, some vintage buttons and some fancy ribbons.
This is indeed a UFO, but not very old I have several much older, but I have longed to get this one finished. I hope it will be done during the next week.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar