1/15/2011

Ho Ho / Hoot Hoot


Visst är ugglor fantastiska fåglor och de har alltid fascinerat mig.
Häromkvällen hittade jag här hos Maisy från Australien http://www.daisyquilts.blogspot.com/ en mycket söt uggla, som jag föll direkt för. Jag ville sy den nästan med detsamma, beställde mönstret som pdf-fil och morgon därpå fanns mönstret i mailboxen. Visst är det praktiskt att köpa mönster så här.
Sedan hittade jag lämpliga knappar hos Gregers Sy här i stan, filt hos Panduro och sömnaden skedde i ett nafs. Handsömnad framför TVn medan jag kollade på Let´s Dance.Ugglornas "ansikten" är påsydda för hand.
De är ca 15 cm höga och hur gulliga som helst tycker jag.
I love owls and when I visited this blog http://www.daisyquilts.blogspot.com/ I found a very cute owl and I felt an immediate urge for sewing .
I made these two cuties yesterday. They are 6 inch high and I love them. I have used some of my stash of Kaffe Fasset´s fabric.

8 kommentarer:

  1. Så söööta! Kram Lillemor

    SvaraRadera
  2. Dina ugglor är jättesöta.

    SvaraRadera
  3. Monica O15.1.11

    Otrolig söta !!!
    Varför tiden räcker inte till allt.
    Vad jag längtar att bli pensioner!!

    SvaraRadera
  4. Härliga ugglor, bra färgval!

    SvaraRadera
  5. De uglene er bare så nydelige!

    SvaraRadera
  6. Du har då tålamod med allt smått "pickel". Ugglorna är jättesöta./PJ

    SvaraRadera
  7. Dom blev man glad av att se på !

    SvaraRadera
  8. Så söta de är!!!!!!
    kram Gunilla

    SvaraRadera