12/24/2010

God jul / Merry Christmas





















Vi har verkligen fått en vit jul här i Skåne. Så mycket snö som nu var det längesedan vi hade.
Jag var ute och pulsade i snöyran i går och kämpade mot den yrande snön, men i dag var det kallt och ganska skönt att pulsa i snön. Jag passade på att ta lite bilder när jag i dag var ute och handlade blommor.
Men inne är det varmt och mysigt med några tomtar som kom fram ur vrårna i går kväll.
Det gamla trogna tomteparet gjorde jag för några år sedan och allt har jag personligen gjort, t.o.m tovat deras skor.
Hoppas att ni får en riktig god jul med god mat och många goa kramar.
We surely have winter even in the south of Sweden. It was long time ago since the snow was so deep and it´s even cold outside.
The pictures are from my walk to the flower shop and it was nice to walk in the snow.
My old santas have come out from the cupbords to visit during the Christmas time. I love them all. I have made the old couple, every pieces are handmade from me and I love them very much.
They were born 15 years ago and it took me half a year to make them.
I wish you a Merry Chrismas with tasty food and many hugs and presents.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar