11/16/2015

Äntligen lite nytt från mig / Some news from me

Äntligen lite nytt från mig på bloggen.

Jag har inte alls varit overksam, men arbetet med Rikstäcket har tagit lite tid i höst.

At last some news from me.
Jag deltog i Rikstäckets utmaning Vattenblänk med en liten kvilt, där jag tänkte på Tummelisa. Kvilten kallade jag i sagans värld och föreställer svalan som söker efter Tummelisa.

I have participated in a challenge Shimmering Water and my contribution illustrates a scene from the Danish fairy tale Thumbelina with the Swallow going to help the tiny girl.

Det har blivit en del andra saker också, men en del kan jag inte visa nu.

I have also sewn some other things that I can't show now.

Jag hittade ett tips på nätet från bloggen Quilting by the River som inspirerade mig att leka med en liten bunt minicharms.

I was inspired  from the blog Quilting by the River to play with a bundle of mini charms.



Det gick åt alla bitarna plus sex extra charms för att sy dessa små löpare. Jättekul att sy och klart vanebildande.

I have used all the charm plus six extra to make the small runners.

Eftersom det är måndag länkar jag till Eva Bambi Syr

Ha det gott i det grå vädret

Have a great day

Britt-Inger

12 kommentarer:

  1. Din Saga är ju helt underbar!!!! Jättesöta löpare har du också fixat.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Eventyrbildet med Tommelise er kjempefint! Løperne var også fine i lekre farger og flott quiltet. :-)

    SvaraRadera
  3. Tack Britt-Inger för din länkning och inspiration du ger oss idag på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Anonym17.11.15

    Ah....var det din, den fina quilten! De små löparna är också fina. Ja, det gäller att ta till vara på allt!

    SvaraRadera
  5. Så underbar din bonad blev! Och härliga löpare!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar Ditt tävlingsbidrag!
    Söta små bordslöpare.
    kram

    SvaraRadera
  7. Du är så duktig på att skapa fina tavlor och motiv. Löparna är ock så ljuvliga.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Den är riktigt fin ditt tävlingsbidrag. Löparna är mycket trevliga. Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Your FMQ looks so beautiful on these lovely projects!

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera