11/24/2014

Min julängel/ My Christmas Angel

För ett tag sedan hittade jag en bild på Pinterest, en julängel, sydd i PP. Nu är jag inte så förtjust i PP, men jag ville väldigt gärna sy ängeln, så jag sökte efter mönstret och hittade den HÄR

I have found an awesome Christmas Angel on Pinterest some weeks ago and wrote to designer to buy the pattern. It is a paper pieced Angel, but it is not so many pieces to take care of so the angel was not so difficult to sew. The original is made as an wall quilt but I preferred to make a table runner. You could buy the pattern HERE

Designern hade sytt en liten väggkvilt, men jag ville hellre ha en löpare. Sedan har jag frihandskviltat i olika mönster. Det var väldigt trevligt och behändigt. Jag kviltade cirklar och en del  cirklar fick infällda stjärnor. Tyvärr är det så mörkt så det var svårt att få bra bilder.

The table runner is free motion quilted. The pictures are not good as there are no light outside even if the hour is 9.30 am in the morning. It is so dark and rainy. 







 Eftersom det är måndag länkar jag till Eva Bambi med denna härliga julängel.

As it is Monday I will link to Eva Bambi

Ha en skön vecka

Have a great week

Britt-Inger

12 kommentarer:

  1. En underbar löpare INSPIRERAR du oss med idag samt tack för du delar med dig var vi finner mönstret!!Även Tack för du ville länka till Visa och Berätta måndag!!Kram

    SvaraRadera
  2. Så vacker änglalöpare!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Ja, den blev väldigt söt din löpare och jag hade ju förmånen att få se den IRL i lördags! Kram

    SvaraRadera
  4. ohhhh angel up high has found a place to land, in your heart...lovely my dear..

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker ängel Du sytt!
    kram

    SvaraRadera
  6. Härliga änglar!

    SvaraRadera
  7. Vacker julduk.
    Eva

    SvaraRadera
  8. Det var en fin jullöpare du sytt, ser nästan lite japansk ut tycker jag.
    /Heléne

    SvaraRadera
  9. Underbar julängel och jättefina färger på löparen. Och det är så häftigt att det blir olika änglar/löpare beroende på vilka tyger man väljer. Har aldrig provat PP men det är kanske dags nu. Får kolla länken du lagt in och se om jag klarar det. Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker duk!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag tycker också den ser lite japansk ut. Jättetrevlig, det är precis du så jag förstår att du föll för den.

    SvaraRadera
  12. Underbar ängel. Kram Annika

    SvaraRadera