11/04/2013

Tio nya block Modern City Sampler / Ten new block Modern City Sampler

Nu är november månads block klara. Och dessutom har jag klätt två pärmar med tyg, där jag skall förvara blocken tills jag har sytt alla hundra. Det är helt vanliga kontorspärmar som jag klätt med tyg, där jag har en av mina favoriter Betty Boop. Beskrivningen kommer från Viveka.
Visst är Betty  mysig
Ten blocks chosen for November are now done. And I have also covered two binders with fabric to stock the blocks  and not with any fabric. It is fabric with Betty Boop, one of my favorites.


Här kommer mina block. Here are my blocks.

Block nr 4
Block nr 12

Block nr 13

Block nr 17

Block nr 42

Block nr 52

Block nr 64

Block nr 74

Block nr 83

Block nr 99
Färgerna är långt ifrån rättvisande, men det är inte lätt att ta bra bilder i det grå november.

Blocken är verkligen roliga och dessutom lätta att sy. Det blir säkert fler sydda under de närmaste dagarna, främst blir det decemberblocken, som vi redan nu fått besked om vilka de är.


9 kommentarer:

  1. Era block blir fler och fler spännande att se från varje blogg som visar sina i färg och form!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker också att Betty Boop är häftig att se!
    Pärmarna blev fräcka, helt klart. Jag har själv klätt två pärmar, en till matrecept och en till bakrecept med för ändamålet passande tyger. Och det är kul att både göra pärmarna och att använda dem.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Busfina pärmar till tjusiga block!
    kram
    vivianne

    SvaraRadera
  4. Superhäftiga tyger till dina pärmar!!
    Dina Tula block inspirerar!
    Mina är tillskurna, men jag har inte tagit tid till att sy dom än.
    Hoppas att mina blir lika härliga!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  5. De blev lika snygga den här omgången också. Snyggt med klädda pärmar. Mina block får nöja sig med vanliga oklädda :-)

    SvaraRadera
  6. Ja det är inte riktigt lika lätt att ta foto när det regnar och fotona blir absolut bäst utomhus. Idag skiner solen så då gäller det att passa på att fotografera. Jätteläckra tyger.

    SvaraRadera
  7. Så fine permene ble. :-)
    Mine er fortsatt bare kjedelig svarte.
    Og du har allerede sydd klart de neste 10... ja her ligger jeg klart etter. De ble frekke, igjen.
    Skal bli spennede å se helheten.

    SvaraRadera
  8. Oooo, I love Betty Boop! Great looking blocks!

    SvaraRadera
  9. Vilka häftiga tyger du har använt. Själv använder jag bara scraps. Pärmarna blev jättefina.

    SvaraRadera