10/28/2013

Syväska i vintage tyger / Sewing purse in Swedish vintage fabric

Jag har varit flitig i mitt syrum på sistone och städat och sorterat . Så mycket som man samlat på sig under någon tid. Men nu är det mesta sorterat och klart .
Resten skall jag ta itu med, när jag tillfrisknat från min förkylning, som jag drog på mig i helgen.
I går sydde jag i alla fall ytterligare en syväska, lite större den här gången, eftersom jag som fickor ville ha stjärnblock. Mönstret till blocket har jag tagit från den beskrivning som jag gjorde tillsammans med Karin till boken Jubileumskvilten.

De blommiga tygerna är s.k vintagetyger från borås Vävferi, designade av Lena Boije och  inhandlade på Tradera,  som jag sedan har kompletterat med rutiga tyger från Stoff och Stil. Väskan skall till USA, till en kviltväninna som verkligen behöver uppmuntras.
Eftersom det är måndag länkar jag till Evas blog
 http://bambisyr-evaj.blogspot.se/2013/10/visa-och-beratta-mandag.html

I have been busy sorting in my sewing room, which soon is tidy enough for me. But as I have caught a cold in the weekend, I will continue as I am feeling better. 

 But I wasn´t that sick that I couldn´t  start and finalize a small sewing purse with blooming vintage fabric from Sweden, which I have bought on Swedish Ebay, and completed with gingham fabric. 

I am very satisfied with this sewing purse, it is sew sweet and I hope that the lady over there, who is the receiver, will use it often when she is sewing.
And as it is Monday I will link to Eva´s blog
 http://bambisyr-evaj.blogspot.se/2013/10/visa-och-beratta-mandag.html


10 kommentarer:

  1. It's a beautiful and useful bag!!!

    SvaraRadera
  2. Jättesöt och vilken fin present att överraska med!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Din nya sy väska är så underbar och ser lite nostalgi från Borås tiden i den!!!
    Tack Britt-Inger för du länkar till Visa och berätta ,måndag!!Kram bambi

    SvaraRadera
  4. En riktigt delikat tårta, jag menar väska!
    kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vad läcker.
    Trevligt med Boråstygerna. USAvännen blir alldeles säkert jätteglad.
    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  6. Härlig väska du har gjort! Det blir en toppenfin present.
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Den blev jättefin och bra att man kan sy den i den storleken som passar bäst! Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  8. Den ble virkelig jättesöt. Stoffene passet veldig bra sammen.
    Flott presang.

    SvaraRadera
  9. Verkligen läcker, tygerna är ljuvliga. Vilken fin present.

    SvaraRadera
  10. Även denna "lilla syväska" i modell större, var fin att se, tycker jag. Viss är det kul att de hur olika två väskor kan bli sydda av samma mönster?

    Dollandesign

    SvaraRadera