10/16/2011

Bloggers BOM block 1


Jag hade tänkt mig ta en promenad i det härliga höstvädret, men en förkylning med en besvärlig hosta, fick mig att stanna inne i stället och roa mig med stickning och att sy det första blocket i en gratis BOM som började den 25 september. Det nya blocket för månaden presenteras omkring den 25 varje månad och det är olika designers till de olika blocken.
Ni kan läsa allt om detta om ni klickar på kompassen till höger i min blog.
Jag har bara använt rester och det är inte stora tygmängder som går åt. De färdiga blocken kommer att bli 8 inch, 20 cm stora. Mina rester utom bakgrundstyget är alla från Kaffe Fasset.
Blocket gick fort att sy och det är förmodligen ett klassiskt block.
My intention today was to take a walk in the lovely fall weather, but as I have caught a cold with an intense cough stopped me. I has knitted instead on what will be a felted purse and then started to sew Bloggers BOM, which started 25 th of September. You will find everything about the BOM if you click on the compass to the right side in my blog.
I have only used scraps from Kaffe Fasset, except the back ground which is white on white.
The size of the block is 8 inch.

3 kommentarer:

  1. Vad kul!!! DU är med!!!
    Det kommer att bli ett så fint projekt då du är en fena på att välja tyger.
    KRAM Pirjo

    SvaraRadera
  2. Hei.Jeg er også med på denne BOM.
    Har klippet stoffene, og skal til å sy dem nå.
    Blir morsomt med så ulike stoffer.
    klem Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det där verkar jättekul! Härlig tygval! Kram

    SvaraRadera