6/30/2014

Block nr 5 färdigkviltat / Block no 5 is quilted

Det går framåt med mitt UFO. Nu är jag klar med min femte fågel och har börjat kvilta på den sista.
Det är fortfarande jättekul och min symaskin är samarbetsvillig. I ytterbården blir det nog fjädrar, tror jag. Det har jag inte testat, men har gått på kurs hos Craftsy i just att kvilta fjädrar.
Visst är denna fågel också kul med sina stövlar och fina plym. Karin P har sytt och ritat fågeln.
Eftersom det är måndag länkar jag till Bambi.

My fifth bird is ready to fly. There is only one block left to quilt and the outer border. I think it will be feathers there. It could be nice, don't you think. 
This bird has boots and fun feathers on it´s head.
Ha en fortsatt bra dag

Have a nice day

Britt-Inger

7 kommentarer:

  1. Det går framåt och fint blir det!
    kram

    SvaraRadera
  2. Dina block är så fina allihop och med all din quiltning så INSPIRERAR du oss alla att komma igång vid symaskinen .Tack B-I för du länkade idag till Visa och Berätta!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. De är bara så söta dina fåglar, ska bli kul att se kvilten när alla är på plats! Kram

    SvaraRadera
  4. not feeling blue at all from viewing this gorgeous bird lol

    SvaraRadera
  5. Dine fugler kommer til liv. De blir veldig fine. :-)

    SvaraRadera
  6. That is one happy bird. Very sweet and happy.

    SvaraRadera
  7. Blir både fint och häftigt! Ser fram emot att få se hela kvilten.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera