10/10/2013

Årsmötet i Östersund / Annual Quilt Guild meeting in Östersund

Jag har varit iväg i fyra dagar till Östersund på Rikstäckets årsmöte ,som hölls på  en plats där jag inte varit tidigare. Det var ett väldigt välordnat möte där Jämtkvilten verkligen hade ordnat, så att vi kände oss väldigt välkomna.
Eftersom det var jubileum, blev det lite extra av både det ena och det andra. Alla kviltare som var registrerade fick var sin liten goodie bag med diverse bra att ha saker i alla fall för en som syr.

Nu fick jag också se täcket Jubileumskvilten helt färdigt och visst det blev riktigt läckert med allt det blå och gula.
Vi var väldigt skeptiska till allt det blå och gula, men slutresutltatet blev bra också på täcket, fast huvudnumret var egentligen boken.

Jämtkvilten hade en imponerande utställning med massor av vackra, intressanta och roliga kviltar.
Min favorit är denna här, som jag återvände till flera gånger

Denna kvilt är sytt av Margret Sätervall, Jämtkvilten och jag gillar den jättemycket.

På måndagen turistade Karin och jag i Östersund. Vädret var helt underbart och vilka fina färger
Kolla bara dessa bilder, tänk vilka kviltar som de kan inspirera till



Överallt i stan såg man dessa små barn till Sjöodjuret. Visst är de underbara



Och inte kunde jag låta bli att prova en sådan sötnos

En härlig turistdag i Östersund som lockar till ytterligare besök


5 kommentarer:

  1. Kvilten blev jättefin.
    Boken har jag tagit med till mina lappkurser som inspiration till mina "elever". Tydliga och bra instruktioner.
    Så söta Storsjöodjur, dem blir man inte rädd för.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Måste vara skönt att pusta ut nu ett tag efter allt arbete du har lagt ner!!Härliga bilder och Tack för boken!!Bambikramar

    SvaraRadera
  3. great quilts! and funny sculptures

    SvaraRadera
  4. Kvilten og boka ble veldig fine.
    Flotte bilder du har tatt i Östersund.

    SvaraRadera
  5. What I liked most about your post was seeing a photo of you ! I think we should all do that more on our blogs and I should take my own advice ! Your cute as a button !

    SvaraRadera