8/28/2011

UFO Strumpor /UFO Socks



För flera år sedan började jag sticka strumpor och det blev många, för det var jätteroligt.
Hittade då också ett mönster på strumpor med ett enkelt spetsmönster, som jag bearbetade och översatte till svenska. I går kväll stickade jag klart dessa strumpor, där garnet är en blandning av ylle, bomull och nylon. Jag provade en strumpa på min friska fot och det är en väldigt skön och välsittande strumpa. Nu har jag beställt sockgarn med bambu från en engelsk garnfirma, eftersom stickandet gav mersmak och sticka kan jag göra, när jag inte kommer åt mina symaskiner.
UFO socks, yes they are. For several years ago I started to knit socks and I loved it then. As I can´t sew yet I found a pair of UFO socks, that I started to knit more than three years ago. One sock was done and the other had four five hours left to finish. I finished the socks yesterday evening and they are so good to have on. I had forgotten how fun it is to knit socks. I ordered from GB a couple of yarn balls to knit some more socks, as we are going to automn and winter weather now.

7 kommentarer:

  1. Sockorna är jättefina, tycker det är snyggt med spetsstickning. Jag har precis lämnat garn till svärmor för att få ett par vita spetsstickade sockar :-)

    Härligt garn du använt.

    God fortsättning på söndagen och hoppas du är på "benen" snart igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättesöta sockor och så fina de ser ut med spetsstickningen. Håller tummarna för dig att du snart får stödja på bägge benen igen. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka ljuvliga sockor, men dom har du väl inte råd att använda:-)).
    Snart är du på benen igen, det känns säkert härligt.

    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Härliga sockor,,med mysigt mönster ,,bra att vara ute i tid när hösten strax knackar på./kramar från Varberg

    SvaraRadera
  5. Så fina strumpor du stickat!

    SvaraRadera
  6. Anonym1.9.11

    Lekre strømper du har strikket! Håper alt er bra med deg. Klem Otlo

    SvaraRadera