5/03/2011

Väskan är klar / My new purse is done


Nu har jag lekt färdigt med min nya väska. Jag utgick från ett tyg med inramade bilder på hundar och några få katter, två halvmetrar linneblandat tyg i lila och limegrönt, några knappar i mitt förråd, lite lek med mönstersömmar och en variant av ett mönster som jag hade.
Eftersom jag inte kunde bestämma mig vilken teknik jag skulle ha för att få dit de mönstrade tygbitarna, fick framsidan och baksidan på väskan bli olika.
Jag hittade också en mässingsknapp design Laurel Burch, som också passade bra på väskan.
Inuti väskan finns det två fickor och sedan ett extra innerfoder, som formar en påse, som jag drar ihop med knytband, avslutade med överklädda plastknappar.
Jag vet inte vilken sida som jag gillar bäst, den med infällda lappar eller sidan med applicerade rektanglar. En sak är säker, det var kul att sy väskan.
My first bag for the summer is done. I have used an old Laurel Burch fabric, some linen fabric in purple and lime, my favorite colours and embellished with several buttons.
I have also used different embroidery stitches when I quilted the purse. The front and the back are different, the front is pieced and the back is appliquéd with buttonhole stitches.
I can´t decide which is my favorite, it´s to hard, but I don´t have to.
There are two pockets inside the purse and an inner bag, which are closed with strings.
The purse was very fun to sew, I loved to play with the embroidery stitches.

18 kommentarer:

  1. Läcker och vilka härliga knappar du sytt på. Finns dom att köpa i vårt land?
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Härlig väska och vilka kul knappar. Jag säger som Gudrun, finns de att köpa här hemma?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig väska!!

    SvaraRadera
  4. Väskan är jättefin, härligt tyg.

    SvaraRadera
  5. Very pretty, Britt-Inger. I love your purses!

    SvaraRadera
  6. Jättefin väska i riktig "BrittInger-stil"!!
    Kram, Kerstin i Höör

    SvaraRadera
  7. Fargerik og elegant.
    Denne ble riktig töff.
    Enig med tidligere komentarer, riktig Britt-Inger stil. :-)

    SvaraRadera
  8. Härlig färgstark väska! Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Mycket fin! Kul att blanda med linne och använda massa mönstersömmar. Gillade dina handtag också.

    SvaraRadera
  10. Superläcker väska!

    SvaraRadera
  11. Härlig väska du har sytt och så bra med lite längre stroppar till handtagen.

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig gladväska.

    SvaraRadera
  13. Inspirende blogg, takk for titten, kommer tilbake;)

    SvaraRadera
  14. Härlig sommarväska, färger att bli glad av!
    Kram
    Lizzan

    SvaraRadera
  15. Så jättefrin väskan blev! Kram

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar väska du har sytt!

    SvaraRadera
  17. Gillar Din väska. Härligt tyger,

    SvaraRadera