12/21/2010

Mer snö och Nyårsmysterie/More fluffy white snow and NYE mystery






Det har snöat igen och vi har verkligen fått vår beskärda del här i Malmö. Tog denna bild i söndags,troligtvis är grenarna ännu mer snötyngda.


I går plockade jag ihop tyger till en mysteriesömnad som leds av en amerikansk quiltare på nyårsafton. Vi får information om hur mycket tyger av olika färgnyanservi skall ha och hur vi skall skära till dem. Jag har valt ett stormönstrat tyg med hundar, kompletterat med starkt cerise och gult och som bakgrund ljust rosa.


Det stormönstrade tyget skall skäras i 10 cm stora kvadrater, de blir de största delarna i täcket. Annars vet jag inget.


Jag har sytt mysteritäcke i flera år och det brukar alltid bli fina täcken.

Men jag brukar inte sy hela nyårsafton, p.g.a tidsskillnaden till USA startar sömnaden först klockan 14 svensk tid och sedan blir det några timmar fram nyårsfestligheterna.Lite svårt att låta bli att kolla ledtrådarna fram till det färdiga täcket, ungefär som en deckare, smygläsa slutet.

More snow in Malmo and it´s beatiful and cold outside. The picture is from last Sunday and there is even more snow now since last night with lot of snow falling down.

I´m going to sew a mystery quilt on New Years Eve together with some of my quilting friends.

We will sew for a couple of hours until the NYE party will begin.

Most of the fabric come from my stash, except the background fabric that I have bought yesterday. I hope and know that it will be a wonderful quilt.

4 kommentarer:

  1. Oh vilka fina tyger! Helt underbara! Det blir nog en rolig sömnad. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina tyger du har valt. Jag väntar med spänning på att få se resultatet så småningom.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så läckra tyger. Det med djur liknar Laurel Burch. Ska bli kul att se din quilt när den är färdig./ Mia

    SvaraRadera
  4. var hur När träffas ni och syr ? får vem som helst vara med ? låter jätte spännande

    SvaraRadera